سلامت برنج

سلامت برنج

در بازار کنونی برنج کشور، برنج های متعددی با برندهای مختلف در دو گروه برنج های ایرانی و خارجی عرضه می شود که هر شخصی پیش از خرید بایستی از معیار های سلامت برنج اطلاع داشته باشد. در ادامه ویژگی هایی که نشان از سلامت برنج می باشد را مرور می کنیم.

ویژگی های برنج سالم

کارشناسان می‌گویند برنج‌ های خارجی به دلیل نوع عرضه آن‌ها به صورت نیم پخت (پاربویل) بیشتر از برخی ارقام داخلی قد می‌شکند اما تنها خاصیت آن‌ها همین است در حالی که برنج مرغوب ضمن برخوردار بودن از اندازه مناسب طعم و بوی بسیار مطبوعی دارند به گونه ای که از هنگام خرید تا پخت می‌توان بوی آن را احساس کرد.

برنج مرغوب و باکیفیت، دانه‌های یکدست و یکرنگی را دارد به گونه‌ای که وقتی آن را در دستان خود قرار ‌دهید نتوانید تفاوت آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید و رنگ و اندازه دانه‌ها با هم فرقی نکند.

یکی از نشانه‌های تشخیص برنج ایرانی با کیفیت نسبت به دیگر برنج‌ ها این است که وقتی دانه‌های برنج را زیر زبان‌ و دندانتان قرار دهید یک طعم خاصی داشته باشد و عطر آن را بتوانید استشمام کنید همان عطری که در شالیزارهای کشور قابل استشمام است.

راه دیگری که می‌توان برنج ایرانی با کیفیت را از انواع بی کیفیت و تقلبی تشخیص داد این است که برنج را در داخل دو مشت قرار دهید و نفس گرمی به آن بدمید اگر بوی مطبوع برنج ر احساس کردید بدانید که محصول با کیفیتی در مشت دارید.

دسته بندی ها: برنج