در دو ماهه نخست سال جاری واردات برنج ۲۲ درصد کاهش داشت

در دو ماهه نخست سال جاری واردات برنج ۲۲ درصد کاهش داشت

در دو ماهه نخست سال جاری واردات برنج ۲۲ درصد کاهش داشت

بررسی تازه ترین آمار تجارت خارجی گمرک از دو ماهه نخست سال جاری از کاهش ۲۲ درصدی واردات برنج حکایت دارد.
 
به گزارش واحد روابط عمومی شرکت بهترینه و به نقل از خبرگزاری مهر، طی دو ماه نخست سال جاری ۱۷۷ هزار و ۹۴۲ تن برنج به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۲۷ دلار به کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی ۳.۳۸ و از لحاظ ارزشی ۲.۷۰ درصد از کل واردات ایران را در این مدت به خود اختصاص داده است.

در دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۲۸ هزار و ۵۳۱ تن برنج به ارزش ۲۰۱ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۲۴ دلار وارد کشور شده بود که از لحاظ وزنی ۴.۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۲.۹۸ درصد از کل واردات در آن مدت را شامل می شد.

به این ترتیب، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲.۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۹.۰۷درصد کاهش یافته است.
 
افزایش ۴۹ درصدی واردات جو
 
همچنین واردات جو به استثنای بذر طی دو ماهه نخست سال ۹۷، ۳۶۷ هزار و ۴۷۸ تن به ارزش ۷۹ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۲۷ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۷.۰۰ و از لحاظ ارزشی ۱.۱۷ درصد از کل واردات کشور را در این مدت به خود اختصاص داده است.
 
این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۶ هزار و ۱۲۹ تن از این محصول به ارزش ۴۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۱۹۶ دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۴.۷۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۶۴ درصد را از کل واردات شامل می‌شد.
 
بر این اساس، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۹.۷۱ درصد و از لحاظ ارزش ۸۴.۲۲ درصد افزایش یافته است.
 
دسته بندی ها: برنج