چای ایرانی و مزایای آن

مزایای چای ایرانی

چای ایرانی و مزایای آن

چای یک نوشیدنی بسیار پرطرفدار در اقصی نکات مختلف جهان است، اما توجه به این موضوع که چه نوع چایی مصرف شود بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله به مزایای چای ایرانی می پردازیم تا بیشتر در این خصوص اطلاعات کسب کنید.

بحث و گفت و گو در خصوص نوشیدنی چای بسیار وسیع است اما آگاهی از مباحث داغ چای این نوشیدنی جاری در زندگی اکثر ما بسیار خوب و مناسب است.

بسیاری از چای های ایرانی هیچ گونه مواد شیمیایی نداشته و تولید آنها نیز بدون استفاده از این مواد است و به گفته ای دیگر کاملا طبیعی و ارگانیک هستند این در حالی است که اغلب چای های خارجی دارای افزودنی های شیمیایی و افزودنی های عطر دهنده هستند.

به همین علت چای ایرانی یکی از ارگانیک ترین چای دنیا است.

در انتخاب هر نوع مواد غذایی مانند چای بایستی در ابتدا به فکر سلامت آن مواد بود زیرا بسیاری از مواد غذایی از جمله چای که در کشور ما موجود هستند، طبیعی نبوده و احتمال ناسالم بودن آنها نیز وجود دارد.

در موضوع چای نیز این امر وجود دارد زیرا اغلب مردم به رنگ و عطر چای برای انتخاب آن توجه می کنند و این در حالی است که به راحتی می توان با اضافه کردن برخی مواد شیمیایی، این دو ویژگی را به چای های بی کیفیت نیز افزود.

نباید از یک چای مرغوب مانند چای ایرانی انتظار عطر و رنگ زیاد داشت زیرا کاملا غیر طبیعی و غیر منطقی است. چای خوب دارای طعم و رنگ طبیعی است و از عطر و سایر مواد افزودنی جهت رنگ و لعاب بخشیدن به آن خودداری می شود.

تشخیص چای خوب و مرغوب از روی رنگ گاهی بسیار مشکل است اما به طور تقریبی انواعی از چای که در آنها از اسانس و عطر استفاده شده است، چای های مرغوبی نیستند زیرا چای باکیفیت نیازی به اضافه کردن افزودنی به خود ندارد.

مزایای چای ایرانی

یکی دیگر از نشانه های مرغوبیت چای سیاه نشدن آن پس از گذشت زمان است، به همین علت چای ایرانی با کیفیت را چنانچه چند ساعت نیز در یک لیوان بگذارید، کمی رنگ آب آن مات می شود اما هرگز سیاه نشده و ته نشین نمی گردد.

گفتنی است انتخاب چای ایرانی با کیفیت به صورت خشک و از روی ظاهر بسیار سخت و تخصصی است و چنانچه قصد خرید دارید پیشنهاد می شود از برندهای معتبر استفاده کنید تا به چای بهتری دست یابید.

ارگانیک بودن چای ایرانی به علت شرایط آب و هوایی شمال کشور بوده که کشت چای را دچار آفت نکرده و در صورت وجود آفت کم نیز، با استفاده از شکارگران طبیعی آنها را از بین می برند، به همین علت چای ایرانی بدون هیچگونه افزودنی و مواد شیمیایی کشت و برداشت شده و کاملا ارگانیک است.

کیفیت چای ایرانی مرغوب به حدی است که از ابتدای برداشت تا بسته بندی نیاز به شست و شو نداشته که نشان از عدم وجود باقیمانده های مواد مضر و غیر طبیعی است.

بر همین اساس اگر شما نیز روزانه چای را به عنوان یک نوشیدنی دلچسب و لذت بخش در برنامه زندگی خود دارید، پیشنهاد ما انتخاب یک چای مرغوب و باکیفیت ایرانی است تا طعم و عطر واقعی چای را بچشید.

 

دسته بندی ها: چای